Arc-cikkcakk



Tegnap találkoztam ezzel a képpel 9gagen, és valamiért nagyon megdöbbentett és kiakasztott. Nem tudom pontosan megfogalmazni, mi is hatott ennyire sokkolóan rám, mert pontosan tisztában vagyok vele már régóta, hogy az ázsiaiak, és főleg a koreaiak sokat szabatják át magukat. És mégis, szerintem most tudatosodott először, hogy ez mit is jelent úgy igazán.

Hadd meséljek el egy történetet, amit pár hónapja olvastam. Eszerint egy kínai házaspárnak végre megszületett a gyermeke, de a baba egyik szülőre sem hasonlított, és meglehetősen rusnya volt szegényke. Az apuka ekkor fogott gyanút, és végül kiderült, hogy a felesége plasztikáztatta magát, és ezért annyira szép – csak ugye a sebészeti beavatkozás a géneket nem tudja megváltoztatni, attól, hogy az anya arcát átvarrják, a gyereke az „eredeti” anyára fog emlékeztetni. A férfi végül, azt hiszem, pert is indított a felesége ellen.

Egyfelől nem tartom helyesnek a férj döntését – milyen férfi az, aki a kinézetéért vesz el egy nőt? Megérdemli azt, amit kapott. Másfelől viszont mégis megértem őt, mert a felesége végeredményben hazudott neki, és ami fontosabb, nem valami pitiáner ügyben csapta be, hanem a leglényegesebb dologban: abban, hogy ki is ő maga valójában. Ő az volt, akinek eredetileg született, amilyennek a természet teremtette – legyen akár csúnya, akár szép. Említettem már a tajvani sorozatot, amit nézek, ugye? A főszereplő lány ott is plasztikai műtéten esik keresztül – és amikor ez kiderül az egyik hozzátartozója (és mellesleg első szerelme) számára, akkor a férfi teljesen kiakad, mert szerinte a szépészeti beavatkozás nem csak a külsőt, hanem a belsőt is megváltoztatja. Én egyetértek a férfival. A kinézetem határozza meg azt, milyennek látom magamat, és döntően befolyásolja az önképemet. Az pedig kifejezetten erkölcstelen, hogy azért nem látom szépnek magamat, mert a sok színésznőnek és énekesnek más az orrformája és más alakú a szeme, mint nekem – és mindenki rájuk akar hasonlítani, amikor ők pontosan annyira természetesek, mint a gyorséttermes ételek.

Ezek alapján ellenzem a plasztikai sebészetet. Persze mindenkinek joga van a szépséghez, és ki nem szeretne gyönyörű lenni? De bármennyire is elcsépelt közhelynek és filmes klisének hangzik, igenis a kisugárzás és a személyiség számít. Lehet, hogy első találkozáskor a csúnya lánynak egyetlen pasi sem fogja elkérni a számát, de egy kedves mosoly és a szellemesség nagyon sokat csinosít, adott esetben teljesen el is feledteti a külsőt. Volt egy nőismerősöm, aki nyúlszájjal született, és ugyan több műtétet is végrehajtottak rajta, de az eredmény mindig csak romlott. Mégis folyton körbedongták a férfiak, és végül sikerült egy olyan férjet találnia, aki nemcsak okos volt és jóképű, de megbecsülte az ismerősömet és haláláig mellette maradt.

írta: Alla

Hivatkozás: A bizonyos történet a kínai házaspárról.

Comments

Popular Posts